Pressrum

Följ Nets

Kraftigt ökat tryck från verksamheter att komma igång med e-handel under coronakrisen

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2020 10:16 CEST

Många fysiska butiker upplever just nu en betydande försäljningsnedgång. Samtidigt ökar trycket från verksamheter att börja med e-handel för att kunna bibehålla försäljningen under coronakrisen. Med Nets betalningslösning Easy kan man snabbt och enkelt komma igång med försäljning på nätet, som nu bidrar extra genom att bjuda nya kunder på alla kostnader fram till den 30 juni.

Som en följd av coronakrisen har många fysiska butiker och försäljningsställen så som restauranger det tufft. Konsumenterna stannar mest inomhus för att undvika viruset Covid-19. Nets har dock noterat en stark ökning av förfrågningar från verksamheter som ännu inte har e-handel − nästan dubbelt så många de senaste två veckorna jämfört med de föregående två veckorna. Detta eftersom många är hårt drabbade och ser en möjlighet i att snabbt starta en webbutik för att kunna sälja på nätet och därmed bibehålla en viss del av försäljningen. Det är framför allt butiker som säljer produkter och restauranger som vill kunna sälja mat på nätet för avhämtning.

− Många butiker och andra verksamheter har problem med sin försäljning nu. Det är särskilt svårt för dem som inte redan har e-handel, och vi försöker nu göra det enkelt att snabbt komma igång med försäljningen på nätet, säger Patrik Müller, ehandelsexpert på Nets.

Just nu är det särskilt viktigt att det går snabbt att sätta upp en betallösning för e-handel och Nets har därför trimmat rutinerna − om allt är i sin ordning går det att ordna på några timmar.

− Och vi bidrar lite extra nu genom att bjuda nya kunder på alla kostnader fram till 30 juni. Man betalar alltså ingenting fram tills dess, varken transaktionsavgifter, månadsavgift eller för inlösen. Att binda upp sig på långa avtal just nu är också tufft så därför slopar vi även bindningstiden. Att vi tar bort samtliga kostnader för att sälja på nätet är helt unikt, det har aldrig hänt tidigare under mina 20 år i branschen, fortsätter Patrik Müller.

I Nets checkout Easy så ingår alla betalsätt – kort inklusive kortinlösen, Swish, faktura och delbetalning.

För att veta mer om Easy klicka här: https://www.nets.eu/se/payments/onlinebetalningar/easy/

För mer information:
Patrik Müller, e-handelsexpert på Nets
pmull@nets.eu, 0709-37 04 20

Om Nets
På Nets ser vi enklare betallösningar som grunden för utveckling och tillväxt – både inom handeln och samhället. Nets-koncernen har 3 500 medarbetare i ett antal länder i Europa och inkluderar nu DIBS, tyska Concardis och polska Dotpay/eCard. Vi hjälper hundratusentals företag och handlare samt hundratals finansinstitut att göra det enklare för sina kunder, samtidigt som man levererar oöverträffad säkerhet och stabilitet. Att skapa en enklare morgondag är det som driver oss.

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks Integritetspolicy.

Har du frågor eller behöver hjälp?
DIBS Payment Services AB (publ)
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00
sales@dibs.se


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800
sales@dibs.se