Pressrum

Följ Nets

Kund nr. 10 000 i DIBS

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2009 09:28 CEST


DIBS Payment Services, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för Internet, har nu ingått avtal med kund
nr. 10 000. Det blev norska Jørns Kalesje, som nådde milstolpen. Verksamheten har inte använt Internet som säljkanal tidigare, men har liksom många andra företag börjat satsa på försäljning via Internet.

Näthandeln blomstrar i hela Norden, vilket har lett till att DIBS Payment Services nu hanterar mer än 10 000 kunders transaktioner på nätet. E-handeln fortsätter således att växa, och enligt DIBS förväntas e-handeln i Skandinavien att kunna upprätthålla en årlig tillväxt på 10-15 procent.

Den ekonomiska krisen har inte heller dämpat e-handeln. Under det andra kvartalet steg värdet på betalningstransaktioner som DIBS hanterar till 15,2 miljarder kr, vilket är 13 procent mer än under samma period förra året. Denna ökning beror bland annat på att fler fysiska butiker börjar använda Internet som säljkanal vilket DIBS kund nr 10 000 är ett bra exempel på. Norska Jørns Kalesje specialsyr och reparerar kapell och presenningar till bilar och båtar och har sedan etableringen 1985 skapat sig en solid position på marknaden med försvaret, polisen och det norska brandförsvaret som kunder. Nu är tiden inne då verksamhetens försäljning ska expandera på Internet.

"Det är en enorm möjlighet för att skapa ytterligare omsättning när som helst på dygnet och i flera länder samtidigt. E-butiken startades strax före sommaren, och vår målsättning är att vi kan hantera 15-20 procent av vår omsättning via Internet. DIBS lösning är mycket flexibel, vi har fått den rekommenderad av marknaden och vi förväntar oss att DIBS lösning kan stödja oss i vår tillväxt på nätet", säger Jørn Thoresen, ägare av Jørns Kalesje (www.joernskalesje.no), som förutom att sälja kapell över nätet, levererar olika typer av båtutrustning och möbeltyger.

"Vi gratulerar Jørns Kalesje som nu är vår kund nr. 10 000. Jørns Kalesje är ett bra exempel på en verksamhet som med en enkel e-handelslösning och en målinriktad insats kan nå ut till en bredare målgrupp i fler länder och vi är väldigt glada över att få ha företaget som kund. Nu då väldigt många verksamheter upplever en sjunkande omsättning, ser vi en stor sökning mot e-handeln och det är positivt för oss. Vi förväntar oss en fortsatt ökning av kunder och omsättning framöver", säger Eric Wallin, VD, DIBS Payment Services.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Eric Wallin, VD, tel. 08-527 525 03 alternativt 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se

DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen mer än 10 000 kunders transaktioner och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. DIBS är listat på First North med HQ Bank som Certified Adviser.

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks Integritetspolicy.

Har du frågor eller behöver hjälp?
DIBS Payment Services AB (publ)
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00
sales@dibs.se


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800
sales@dibs.se