Pressrum

Följ Nets

Mobilanpassat och många betalsätt via DIBS när Autoexperten lanserar e-handel

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2015 13:29 CET

När Autoexperten lanserar e-handel för konsumenter väljer man DIBS Payment Services som leverantör av betalningstjänsterna. Autoexperten, som är en rikstäckande butiks- och verkstadskedja med ett 70-tal butiker, har 290 000 artiklar till försäljning i sin nya webbutik.

I undersökningen ”Svensk E-handel 2014” framgår det att konsumenterna avbryter sina nätköp av flera anledningar. Det vanligaste skälet är att webbutiken inte erbjuder tillräckliga betalningsalternativ. Dessutom har 39 % av de som handlat mobilt avbrutit köp på grund av att siten de velat handla på inte har varit mobilanpassad. Autoexperten erbjuder därför sina kunder många betalningsalternativ: de vanligaste korttyperna, direktbetalning från fyra internetbanker, PayPal, egen faktura samt Autoexpertenkortet. Både siten och betalningssidan hos DIBS är mobilanpassad.

- För oss var DIBS det bästa valet. De kan verkligen betalningar på nätet och deras lösning var också enkel att komma igång med. Vi har tagit första steget i vår satsning på att digitalisera Autoexperten och det känns bra att vi hittat en partner som kan vara med oss hela vägen säger Henrik Björkqvist, E-handelschef på Autoexperten.

– Det är glädjande att Autoexperten valde oss för vår kompetens kring betalningar på nätet. Vi ser fram emot att jobba med Autoexperten under lång tid framöver säger Daniel Larsson, Marknads- och försäljningsdirektör, Vice VD på DIBS Payment Services.

"Svensk E-Handel 2014" är en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling, med särskilt fokus på mobil handel. Undersökningen genomfördes under det tredje kvartalet 2014 av forskningsinstitutet YouGov och bygger på intervjuer med över 5 000 Internetanvändare i Sverige, Danmark och Norge. Rapporten finns på: www.svensk-e-handel.se

DIBS erbjuder Nordens bredaste utbud av enkla och säkra betalningslösningar på nätet. DIBS startade 1998 och var då pionjärer inom betalningar på nätet – idag är de ledande i Norden. DIBS var först med att nå 1,5 miljard transaktioner och har idag över 15 000 nätbutiker med ett årligt försäljningsvärde på över 100 miljarder kronor. Varje år väljer 2 500 nya nätbutiker DIBS lösning. DIBS 100 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge arbetar för att göra det enkelt att ta betalt på nätet.

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks Integritetspolicy.

Har du frågor eller behöver hjälp?
DIBS Payment Services AB (publ)
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00
sales@dibs.se


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800
sales@dibs.se