DIBS Frukostturné - Göteborg
Evenemang
NOV Convendum Kungsportsavenyn 21, Göteborg
–
Välkommen på frukostseminarium: 10 sätt att nå bättre resultat i sociala medier
Cecila Lyche bjuder på en inspirerande föreläsning med många lärdomar på ämnet 10 sätt att nå bättre resultat i sociala medier. Nya plattformar har aldrig varit mer aktuella, men det kan kännas stressande att försöka nå ut till så många som möjligt på ett lönsamt sätt om du inte har koll på var fokus ska läggas. Kanske allra mest påtagligt när produkten du vill sälja finns online. Syftet med vårt frukostseminarium är ge er insikter i frågeställningar som:
- Vad säger egentligen en like?
- Hur kan vi mäta det vi gör och hur mäter vi rätt saker?
- Till vem skall vi rikta vårt budskap och i vilken kanal?
- Vilka är de största fallgroparna?
- Hur mycket "sälj" kan jag ha i min kommunikation?
- Får man stjäla bra idéer?
"Genom föreläsningen vill jag utrusta dig med konkreta tips och idéer för hur just du och ditt företag kan använda sociala medier som ett effektivt verktyg för din e-handel." Cecilia Lyche, Be Better Online
Mattias Söderberg på Sitedirect ger dig konkreta tips på hur framgångsrika e-handlare jobbar. DIBS kommer också att visa sin nya lösning Easy, en blixtsnabb checkout som gör det superenkelt och tryggt för dina kunder att betala.
Seminariet är kostnadsfritt och vi bjuder på frukost och kaffe. Varmt välkommen!
Agenda
08.15-08.45 Registrering och frukost
08.45-09.05 Lärdomar från framgångsrika e-handlare, Mattias Söderberg, Sitedirect
09.05-09.20 DIBS berättar hur nätbetalningar nu blir löjligt Easy
09.20-10.00 10 sätt att nå bättre resultat i sociala medier, Cecilia Lyche, Be Better Online
Om Cecilia Lyche
Head of Content & Social Media på Be Better Online, ansvarig för byråns nyaste affärsområde. Cecilia är expert på engagerande innehåll och sociala medier på såväl strategisk som operativ nivå. Stark passion för att skapa magi i mötet mellan personer och varumärken online. Tidigare erfarenheter från bl.a. upplevelseindustrin, resebranschen, dagligvaruhandeln och inte minst redaktionell erfarenhet från tidnings- och mediabranschen. De senaste 4 åren har hon spridit tårtglädje över hela världen genom hennes insatser som Brand Manager på Almondy.
Kommentera
Kommentaren sparades
Innan den publiceras måste den godkännas av Nets.