Pressrum

Följ Nets

Pressmeddelanden Visa alla 11 träffar

Svensk e-handel första halvåret: Produkter går fortsatt starkt och tjänster ökar igen

Svensk e-handel första halvåret: Produkter går fortsatt starkt och tjänster ökar igen

Pressmeddelanden   •   Sep 28, 2021 07:56 CEST

Svenskarnas handel på nätet förändrades under 2020 på grund av Covid-19. Produkter ökade kraftigt, medan tjänster och resekategorin minskade dramatiskt. Utvecklingen för det första halvåret i år visar på liknande trend och spendering, men handeln på nätet går nu in i en positiv period.

Nets nya rapport Svensk E-handel 2020: kraftigt förändrad e-handelsmarknad

Nets nya rapport Svensk E-handel 2020: kraftigt förändrad e-handelsmarknad

Pressmeddelanden   •   Mar 17, 2021 08:30 CET

Nu publiceras fjortonde årets upplaga av rapporten Svensk E-handel. Ett mycket turbulent år på grund av coronapandemin ledde till kraftigt förändrad e-handelsmarknad och konsumentbeteende, där svenskarnas konsumtion på nätet både minskade och ökade. Faktura seglade också upp som det mest föredragna betalsättet – unikt för länderna i rapporten.

Miljarder lämnar Sverige via näthandel

Miljarder lämnar Sverige via näthandel

Pressmeddelanden   •   Mar 12, 2021 10:03 CET

E-handeln är särskilt konkurrensutsatt eftersom det är lätt för svenskarna att jämföra priser och handla från hela världen. Ge en överlägsen upplevelse vid köpet, gör det tydligt att man är inhemsk liksom expandera till andra länder, är tipsen från e-handelsexperten till svenska webbutiker.

Black Friday minskar på nätet  − men Black Week ökar

Black Friday minskar på nätet − men Black Week ökar

Pressmeddelanden   •   Nov 28, 2020 14:10 CET

​Så det blev inget nytt rekord för Black Friday på nätet − minus nio procent jämfört med ifjol, visar betalföretaget Nets statistik. Däremot ökar Black Week med total nio procent. "En klar överrasknng", säger e-handelsexperten Patrik Müller på Nets.

Evenemang 1 träff

Frukostseminarium: B2B och e-handel

Frukostseminarium: B2B och e-handel

Evenemang   •   Mar 24, 2017 08:44 CET

Det är inte bara företag som riktar sig mot konsumenter som ser potentialen med e-handel. De starkaste drivkrafterna för B2B-företag att digitalisera sin försäljning är möjlighet till ökad försäljning, enklare administration och önskemål från kunderna. Utmaningarna å andra sidan är att det ofta krävs nya rutiner och arbetssätt och att hitta sätt att översätta komplex B2B-försäljning till nät...

2017-04-20, 08:1510:00 CEST

DIBS, Kungsgatan 32, 111 35 Stockholm

Har du frågor eller behöver hjälp?
DIBS Payment Services AB (publ)
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00
sales@dibs.se


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800
sales@dibs.se